Iedereen een online popup shop!

Algemene Voorwaarden

Maak gratis je eigen online winkel

Shopster biedt Hostingdiensten aan als tussenpersoon tussen Koper en Verkopers. Shopster biedt tegen vergoeding een dienst ter bescherming van Koper aan die van toepassing is op alle transacties die worden gedaan op Shopster. Shopster is volledig verantwoordelijk voor de door haar geleverde diensten, binnen de grenzen van haar verplichtingen en onder de voorwaarden zoals bepaald is in onze Voorwaarden. Shopster is geen partij bij enige transactie tussen gebruikers. Shopster koopt of verkoopt de op de Site aangeboden artikelen niet.

Deze site is alleen bestemd voor personen van 18 jaar of ouder.

Vóór registratie op de Site, moet elke Gebruiker deze Algemene Voorwaarden (de "Voorwaarden"), de Catalogusregels lezen die een juridisch bindende overeenkomst vormen tussen u en Shopster met betrekking tot uw toegang tot en gebruik van de Site, en zich ertoe verbinden deze regels na te leven. Om te bevestigen dat u dit hebt gedaan en uw Shopster-account aan te maken, accepteert u de Voorwaarden als dat tijdens het registratieproces wordt gevraagd. Iedere Gebruiker dient ook het Privacybeleid te lezen.

1 DEFINITIES

Als de volgende termen met een hoofdletter in deze Voorwaarden worden gebruikt, hebben zij de definities zoals uiteengezet in dit hoofdstuk. Als u een met een hoofdletter geschreven term tegenkomt, verwijzen wij u naar het hoofdstuk Definities.

  • Aanvullende Dienst(en) - betekent de aanvullende betaalde diensten die door Shopster worden geleverd en op de Site worden aangeboden , waarvoor een extra vergoeding is vereist en waarop aanvullende voorwaarden van toepassing kunnen zijn;
  • Koper - elke Gebruiker die een of meer Artikel(en) op de Site koopt of wenst te kopen;
  • Kopersbescherming - betekent de door Shopster voor Kopers tegen een vergoeding (te betalen door de Kopers) aan Kopers verleende dienst voor elke aankoop die wordt gedaan met de knop "Kopen" op de Site.
  • Catalogus - betekent de elektronische catalogus van Artikelen die Verkopers te koop aanbieden via de Site. De Catalogus heeft verschillende rubrieken voor elke Artikelcategorie;
  • Catalogusregels - betekent de regels voor de Catalogus, met inbegrip van welke Artikelen Gebruikers op de Site mogen plaatsen. De huidige Catalogusregels zijn op de Site hier beschikbaar;
  • Depot - betekent de depotrekening die door betaaldienstverlener wordt beheerd, waarbij de Totale Prijs wordt aangehouden vanaf de betaling totdat de Transactie is voltooid, zoals gedefinieerd in artikel 6.2;
  • Wallet (Shopster Portemonnee) - financiële dienst aangeboden door de betaaldienstverlener die Gebruikers in staat stelt e-wallets (Shopster Balance) aan te maken op de Site. De Wallet (Shopster Portemonnee)-oplossing stelt Gebruikers in staat om fondsen te ontvangen voor verkochte artikelen op de Site, de fondsen op te slaan, uit te betalen naar de bankrekening van de Gebruiker, Extra Diensten te kopen of Artikelen te kopen van andere Gebruikers op de Site;
  • Site - betekent de Shopster website, apps en alle andere middelen om toegang te krijgen tot het platform van Shopster. De "Site" omvat de Diensten en alle inhoud, hulpmiddelen, functies en functionaliteit die op of via het platform worden aangeboden;
  • Hostingdiensten - betekent de hostingdiensten die worden aangeboden door Shopster op of via de Site, die Gebruikers in staat stellen Artikelen in de Catalogus op te nemen, aanbiedingen voor verkoop op de Site te vinden en te onderzoeken, en om in privé en/of in het openbaar te communiceren, met name door gebruik te maken van het Forum;
  • Geïntegreerd Betalingssysteem - betekent het online betalingssysteem dat Gebruikers in staat stelt te betalen voor Artikelen en Diensten op de Site, waarbij de betalingsdienst wordt geleverd door de betaaldienstverlener;
  • Artikelen - betekent de goederen/artikelen die Gebruikers in de Catalogus vermelden, teneinde deze te verkopen;
  • Privéberichten - communicatie via uitwisseling van privéberichten tussen Gebruikers via het berichtensysteem van de Site, waarbij de berichten niet publiekelijk op de Site worden weergegeven;
  • Verkoper - betekent iedere Gebruiker die een of meer Artikel(en) in de betreffende Catalogus van de Site vermeldt. Ten behoeve van het aanbieden van betalingsdiensten is de Verkoper een persoon die ten minste één Transactie van een verkocht Artikel heeft voltooid;
  • Transactie - betekent elke transactie gemaakt met behulp van de knop "Kopen" tussen Gebruikers waardoor een koopcontract voor het betreffende Artikel wordt gesloten tussen de Gebruikers;
  • Gebruiker - betekent elke persoon die een account op de Site heeft aangemaakt en deze Voorwaarden heeft aanvaard;
  • Bezoeker - betekent elke persoon die de Site bezoekt, maar geen Account heeft aangemaakt.

2 INLEIDING

2.1. Welkom op de site. Lees deze Voorwaarden, de Catalogusregels en het Forumregels zorgvuldig. Hierin worden de voorwaarden uiteengezet waaronder u de Site mag gebruiken. Indien u akkoord gaat met deze Voorwaarden, kunt u onze Site als Gebruiker gebruiken en kunt u als Koper en Verkoper van Artikelen optreden op de Site. Indien u niet akkoord gaat met deze Voorwaarden, mag u de Site niet gebruiken.

2.2. Diensten. Shopster biedt Hostingdiensten aan als tussenpersoon tussen Koper en Verkopers. Shopster biedt tegen vergoeding een dienst ter bescherming van Koper aan die van toepassing is op alle Transacties die worden gedaan met de knop "Kopen", alsmede Aanvullende Diensten. Shopster is volledig verantwoordelijk voor de door haar geleverde Diensten, binnen de grenzen van haar verplichtingen en onder de voorwaarden zoals bepaald in deze Voorwaarden. Shopster is geen partij bij enige Transactie tussen Gebruikers. Shopster koopt of verkoopt de op de Site getoonde Artikelen niet.

2.3. Wie kan de site niet gebruiken. De Site is niet bestemd voor gebruik door personen jonger dan 18 jaar. Als u een ouder of voogd bent van een personen jonger dan 18 jaar, kunt u een account aanmaken en deze Voorwaarden aanvaarden namens die minderjarige, u bent dan volledig verantwoordelijk voor het gebruik van de Site door de minderjarige en erkent dat de Site bedoeld is voor personen van 18 jaar en ouder.

2.4. Bezoekers. Als u Bezoeker van de Site bent, kunt u Artikelen in de Catalogus zoeken en bekijken, het Forum en andere door Gebruikers verstrekte inhoud, evenals Nieuws en andere op de Site gepubliceerde informatie lezen. U wordt echter niet als Gebruiker beschouwd en u kunt geen gebruik maken van de Diensten. Deze Voorwaarden kunnen voor u informatief zijn.

2.5 Aanmaken van een Account. Om Artikelen op de Site te kopen of te verkopen en om de Diensten te gebruiken, moet u zich eerst registreren op de Site en een Gebruikersaccount aanmaken. Wanneer u zich op de Site registreert, verbindt u zich ertoe om waarheidsgetrouwe, nauwkeurige, actuele en volledige informatie te verstrekken. Het is van belang dat u altijd uw Accountgegevens bijhoudt en tijdig bijwerkt om deze informatie te allen tijde actueel en volledig te houden. Via het registratieproces wordt Gebruikers gevraagd (direct in het registratieformulier of, indien u dat wenst door uw Facebook, Google of Apple ID-profiel te delen) een e-mailadres, een gebruikersnaam (een pseudoniem voor gebruik op de Site) en een wachtwoord te verstrekken om de Site in staat te stellen u telkens als u de Site bezoekt te identificeren. Wij zullen deze gegevens gebruiken voor de doeleinden en op de wijze zoals beschreven in het Privacybeleid. Om uw Gebruikersaccount te beschermen en om de veiligheid van andere Gebruikers te waarborgen, kan Shopster van tijd tot tijd de in uw Gebruikersaccount opgenomen informatie verifiëren of u vragen relevante vragen te beantwoorden, relevante informatie te verstrekken of te helpen bij verificatieprocedures (de "Beveiligingsprocedures"). Beveiligingsprocedures zijn bedoeld om te bevestigen dat u de persoon bent die toegang heeft tot en/of transacties uitvoert vanaf uw Gebruikersaccount. Deze zijn redelijk en staan in verhouding tot de nagestreefde beveiligingsdoelstellingen. In het kader van de Beveiligingsprocedures kan Shopster het telefoonnummer, e-mail, creditcard, bankpas of andere betaalwijze van de Gebruiker of bankrekening van de Gebruiker verifiëren.

2.7. Aanvullende voorwaarden. Door deze Voorwaarden te aanvaarden, gaat u ook akkoord met de Catalogusregels en Forumregels (de "Aanvullende Voorwaarden"), die door verwijzing zijn opgenomen. Deze Aanvullende Voorwaarden worden aan u ter beschikking gesteld in een formaat waarin ze kunnen worden gereproduceerd en gedownload op de gehyperlinkte webpagina's. Door deze Voorwaarden te aanvaarden, onderwerpt u uw gebruik van de Diensten aan deze Aanvullende Voorwaarden. Iedere schending van deze Aanvullende Voorwaarden vormt een schending van deze Voorwaarden. In geval van strijdigheid tussen de bepalingen van de Aanvullende Voorwaarden en de bepalingen van deze Voorwaarden, worden deze Voorwaarden beschouwd als de specifieke voorwaarden en prevaleren deze Voorwaarden.

2.8. Voorwaarden van derden. Bepaalde functies van de Site maken gebruik van tools en diensten die door derden worden aangeboden, waarop afzonderlijke voorwaarden van toepassing kunnen zijn. Om bijvoorbeeld van de Geïntegreerde Betaaldienst gebruik te kunnen maken, dient u akkoord te gaan met de Algemene voorwaarden van de Payment Service Provider (zie paragraaf 7.1 voor meer informatie over de wijze waarop gebruikers worden verzocht de Algemene voorwaarden van de Payment Service Provider te bevestigen). Wanneer tools en diensten van derden worden beheerst door afzonderlijke voorwaarden, vermeldt de Site een link naar de toepasselijke voorwaarden. Deze worden ter beschikking gesteld in een formaat waarin deze gereproduceerd en opgeslagen kunnen worden binnen de relevante diensten van derden en moeten afzonderlijk worden geaccepteerd indien u van deze diensten gebruik wenst te maken.

2.9. Wijzigingen in deze Voorwaarden. Behoudens onderstaand artikel 2.10 zijn wijzigingen in deze Voorwaarden onderworpen aan uw voorafgaande goedkeuring. Indien u 30 dagen na de datum van kennisgeving van wijzigingen de Algemene Voorwaarden niet hebt geaccepteerd, behoudt Shopster zich het recht voor om het gebruik van de Site door een Gebruiker te beperken totdat de bijgewerkte voorwaarden zijn geaccepteerd.

2.10. Eenzijdige wijzigingen van deze Voorwaarden. Shopster kan deze Voorwaarden eenzijdig wijzigen in geval van een geldige reden en om:

  • a) de Voorwaarden aan te passen aan wet- of regelgeving die van kracht is of worden aangenomen.
  • b) de Voorwaarden aan te passen aan een beslissing van een gerechtelijke instantie, een consumentenbureau of van een andere bevoegde instantie die van invloed is op de inhoud van de Site of de daarop aangeboden Diensten;
  • c) de tarieven van de Kopersbescherming aan te passen aan inflatie en/of ontwikkeling van onze kosten;
  • d) misbruik of schade te voorkomen of om veiligheidsredenen;
  • e) wijzigingen in onze Diensten weer te geven conform artikel 2.12;
  • f) veranderingen en ontwikkelingen in de wijze waarop Shopster de onderneming uitoefent te weerspiegelen;
  • g) veranderingen in de marktomstandigheden of de standaardpraktijk in de sector te weerspiegelen.
  • h) redactionele veranderingen aan te brengen in deze Voorwaarden (bijvoorbeeld het corrigeren van grammaticale of spellingsfouten) voor zover deze veranderingen de inhoud of de betekenis van deze Voorwaarden niet wijzigen.

Indien Shopster een van de hierboven genoemde wijzigingen doorvoert, zal Shopster de Gebruikers 30 dagen voorafgaand aan de ingangsdatum van de wijzigingen op de hoogte stellen van de gewijzigde Voorwaarden, tenzij:

  • a) Shopster wettelijk verplicht is de wijzigingen onmiddellijk of binnen een kortere periode door te voeren;
  • b) de wijzigingen worden doorgevoerd in overeenstemming met Artikel 2.10 (h) hierboven, in dat geval treden deze met onmiddellijke ingang in werking; of
  • c) de wijzigingen worden doorgevoerd in overeenstemming met Artikel 2.12 hieronder, in dat geval zal Shopster de Gebruikers 15 dagen voorafgaand aan de datum van inwerkingtreding informeren over de gewijzigde Voorwaarden.

Vanaf de ingangsdatum kunt u de Diensten van Shopster blijven gebruiken in overeenstemming met de gewijzigde voorwaarden. De wijzigingen hebben geen terugwerkende kracht en zijn niet van toepassing op transacties die u eerder op de Site hebt gedaan. Deze wijzigingen hebben geen nadelige gevolgen voor de kwaliteit of de eigenschappen van de aan u geleverde Diensten waarvoor u Shopster reeds hebt betaald. Ook mogen de wijzigingen de vergoedingen die u al hebt betaald voor de Kopersbescherming die van toepassing zijn op eerdere transacties niet verhogen.

Indien u niet akkoord gaat met de voorgestelde wijzigingen, kunt u uw relatie met Shopster te allen tijde kosteloos beëindigen. In dat geval blijft Shopster haar verplichtingen nakomen met betrekking tot alle lopende Transacties die u reeds op Shopster hebt geplaatst.

2.11. Elke wijziging van deze Voorwaarden die op de Site wordt gepubliceerd, zal onmiddellijk van toepassing zijn op de Gebruikers die het online registratieproces doorlopen na publicatie van deze wijzigingen op de Site.

2.12. Wij kunnen nieuwe Diensten, functies en functionaliteiten toevoegen aan onze Diensten, zonder de kwaliteit of de eigenschappen te verminderen van (i) de aan u verleende Diensten waarvoor u Shopster reeds hebt betaald, (ii) de Hostingdiensten die aan u worden aangeboden met betrekking tot de Publicaties en Inhoud die u reeds op de Site hebt geplaatst.

3 VERMELDING VAN ARTIKELEN OP DE SITE

3.1 Toegestane Artikelen. Op de Site mogen alleen Artikelen worden vermeld die voldoen aan alle volgende voorwaarden:

  • 3.1.1. Het Artikel moet behoren tot één van de categorieën die in de Catalogusregels onder Toegelaten Artikelen zijn vermeld;
  • 3.1.2. De Verkoper moet bevoegd zijn de eigendom van het Artikel over te dragen;
  • 3.1.3. De Verkoper mag geen in bulk aangekochte artikelen of als dropshipping verkochte artikelen met een lage wederverkoopwaarde voor wederverkoop aanbieden;
  • 3.1.4. De verkoop, het gebruik of het bezit van het Artikel mag geen inbreuk maken op de rechten van derden (met inbegrip van intellectuele eigendomsrechten) en mag geen lokale, nationale of internationale toepasselijke wet- of regelgeving schenden. Het artikel moet veilig zijn en mag geen namaak zijn; en
  • 3.1.5. Het Artikel dient te voldoen aan alle gangbare eisen op de markt, tenzij er een andersluidende overeenkomst bestaat tussen de Koper en de Verkoper;
  • 3.1.6 De Artikelen moeten in overeenstemming zijn met de lijst van verboden en beperkte producten en diensten van de betaaldienstverlener (indien van toepassing, zal de hyperlink naar die lijst hier worden verstrekt).

3.2 Het uploaden van een Publicatie. Om een Artikel in de Catalogus op te nemen dient Verkoper zich te houden aan alle Catalogusregels. De Verkoper dient de vragenlijst in te vullen, waaronder het selecteren van een categorie die het Artikel het meest nauwkeurig weergeeft en ten minste één (of meer, indien nodig, afhankelijk van het Artikel) geüploade foto van goede kwaliteit. Verkopers kunnen geen gebruik maken van bestaande foto's op internet en/of foto's van een soortgelijk artikel. De beschrijving en foto's van het Artikel dienen de werkelijke kwaliteit en het uiterlijk van het Artikel weer te geven, alsmede eventuele fouten, gebreken of wijzigingen die van invloed zijn op het Artikel.

3.3 Aanbod tot verkoop. Wanneer een Verkoper een Artikel in de Catalogus vermeldt en op de Site publiceert, vormt dit een aanbod tot verkoop van het desbetreffende Artikel door de Verkoper, die door een Koper kan worden aanvaard.

3.4 Het aanpassen van een Publicatie. De Verkoper die het Artikel heeft gepubliceerd, kan dit te allen tijde intrekken of de prijs wijzigen voordat hij met een Gebruiker een contract aangaat voor de verkoop van het betreffende Artikel.

3.7 Aanvullende diensten. Verkoper kan besluiten tot aankoop van Aanvullende Diensten, zoals diensten die bedoeld zijn om de zichtbaarheid van zijn Artikelen op de Site te verbeteren. Informatie met betrekking tot dergelijke Aanvullende Diensten, in het bijzonder de kenmerken daarvan, wordt aan de Gebruiker ter beschikking gesteld op de voor deze Aanvullende Diensten bestemde pagina's van het Hulpcentrum van de Site. Aanvullende voorwaarden die van toepassing zijn op Aanvullende Diensten (indien van toepassing), dienen afzonderlijk door Gebruiker te worden aanvaard.

3.9 Verwijdering van inhoud. In overeenstemming met de regels in artikel 10.4 hieronder of na door de bevoegde autoriteiten naar behoren in kennis te zijn gesteld, zal door Shopster alle onrechtmatige Inhoud onverwijld worden verwijderd. Shopster kan ook geautomatiseerde software en algoritmen gebruiken om Artikelen of Inhoud onmiddellijk, zonder voorafgaande kennisgeving, op te sporen en te verwijderen van de Site die:

  • evident onrechtmatig zijn of in strijd zijn met toepasselijke regelgeving (bijv. namaakartikelen);
  • in strijd zijn met goede zeden of openbare veiligheid;
  • in strijd met de Catalogusregels zijn gepubliceerd of geplaatst door een Verkoper als onderdeel van een professionele commerciële activiteit; of
  • anderszins deze Voorwaarden, de Catalogusregels of de Forumregels schenden.

De desbetreffende Gebruiker kan bezwaar maken tegen de beslissing van Shopster zoals beschreven in onderstaand artikel 12.6.

Het gebruik van dergelijke geautomatiseerde software door Shopster kan niet worden gezien of opgevat als een toezegging om toezicht te houden op, of een verplichting tot actief zoeken naar onrechtmatige activiteiten en of Inhoud gepubliceerd op de Site en, voor zover toegestaan door de toepasselijke wetgeving, geen aanleiding geven tot aansprakelijkheid voor Shopster.

4 HET KOPEN VAN ARTIKELEN OP DE SITE

4.1. Via de knop "Kopen" kunnen de kopers Artikelen op de Site kopen. Shopster's Pro-Kopersbescherming is van toepassing tegen een vergoeding (zie artikel 5 voor aanvullende details) voor elke transactie die wordt uitgevoerd met de knop "Kopen". Na afronding van het Check-out proces wordt Koper partij bij twee afzonderlijke overeenkomsten:

4.1.1 Overeenkomst tussen Koper en Verkoper. Zowel de Koper als de Verkoper erkennen dat de voltooiing van het Check-out proces door de Koper een juridisch bindende overeenkomst vormt tussen de Koper en de Verkoper op basis van (i) de beschrijving en foto's van het Artikel, (ii) de voorwaarden die zijn overeengekomen tussen de Koper en de Verkoper en (iii) de desbetreffende voorwaarden die in deze Voorwaarden zijn opgenomen. De Koper verbindt zich tot betaling van het Artikel en de Verkoper verbindt zich ertoe het Artikel in eigendom over te dragen. Voor alle duidelijkheid: Shopster is geen partij bij deze overeenkomst.

4.2. Aankopen gedaan zonder gebruik te maken van de knop "Kopen" worden uitsluitend voor risico van de Gebruikers gedaan en Shopster biedt geen van de diensten aan die deel uitmaken van de Kopersbescherming met betrekking tot dergelijke transacties. Voor zover wettelijk toegestaan, is Shopster niet verantwoordelijk voor en wijst alle aansprakelijkheid af die voortvloeit uit of verband houdt met aankopen die op de Site worden gedaan. Voor uw veiligheid en die van de transacties nodigen wij u uit om Transacties te voltooien via de knop "Kopen" en geen transacties buiten de Site te verrichten.

5 KOPERBESCHERMING

5.1 Via de Kopersbescherming geniet Koper van het volgende:

5.1.1. Het terugbetalingsbeleid van Shopster, dat de Koper in staat stelt om terugbetaling te vragen voor verloren, beschadigde Artikelen of Artikelen die niet volgens beschrijving zijn. Raadpleeg artikel 5.5 voor meer informatie over ons terugbetalingsbeleid;

5.1.2 De klantendienst van Shopster, die kan helpen bij (i) problemen met Transacties, via toegang tot de Transactiegegevens en de Gebruikers te helpen met betrekking tot de Transactie, en (ii) leveringsproblemen via toegang tot de leveringsstatus en trackinggegevens, en contact op te nemen met de geïntegreerde bezorgdiensten. Zie artikel 5.5 voor meer informatie over de klantendienst;

5.1.3 Veilige betalingen via het Geïntegreerde betalingssysteem en bescherming van de Totale Prijs, waarbij alle betalingen via het Geïntegreerde Betalingssysteem worden aangehouden op de depotrekening totdat de Transactie is voltooid. Zie artikel 6 voor meer informatie over veilige betalingen en het Geïntegreerde betalingssysteem.

5.2. Voordelen van de Kopersbescherming worden slechts als combinatie aangeboden en worden niet als afzonderlijke diensten aangeboden.

5.3. Vergoeding voor Kopersbescherming. De Koper zal vóór de betaling op de hoogte worden gebracht van het totale bedrag van de kosten van de Kopersbeschermingsvergoeding die op een Transactie van toepassing zullen zijn. Meer informatie over de berekening van de Kopersbeschermingsvergoeding vindt u op deze pagina.

5.4. Geen verzekering. De Kopersbescherming is geen verzekerings- of rechtsbijstandsdienst. Kopersbescherming is een dienst die door Shopster wordt aangeboden. Zij treedt niet in de plaats van de wettelijke rechten of wettelijke garanties van Koper, die naast en onafhankelijk van de Kopersbescherming kunnen worden uitgeoefend.

5.5 Proces voor het ontvangen van terugbetaling onder de Kopersbescherming. De Kopersbescherming omvat het recht voor Kopers om terugbetaling te verkrijgen indien een Artikel verloren gaat of beschadigd is tijdens de verzending of indien het Artikel duidelijk niet voldoet aan de beschrijving, op voorwaarde dat aan de onderstaande procedure wordt voldaan:

5.5.1. Indieningstermijn geschillen. De Koper moet het probleem aan Shopster melden door op de knop "Ik heb een probleem" te klikken in hun Private Message-venter en de informatie in te vullen binnen twee (2) dagen vanaf het moment dat de Koper door Shopster op de hoogte wordt gebracht:

  • (i) dat het Artikel afgeleverd had moeten worden; of
  • (ii) dat het pakket verloren lijkt te zijn

(deze periode van 2 dagen is de "Periode voor het indienen van geschillen"). Hierdoor wordt de Transactie opgeschort en wordt de Totale Prijs op de depotrekening gehouden totdat het probleem is opgelost. Indien Koper de kwestie niet binnen de Indieningstermijn geschillen heeft gemeld, zal de Transactie worden voltooid. In dat geval worden de aankoopprijs van het Artikel en ook de verzendkosten (alleen als een andere verzendoptie dan Geïntegreerde verzending (prepaid labels) gebruikt werd) die in een depotrekening gehouden worden, vrijgegeven aan de Verkoper.

5.5.2. Artikelen die verloren gaan of beschadigd zijn tijdens de verzending. Indien de Koper het Artikel niet ontvangt of indien het Artikel tijdens vervoer beschadigd is, dient de Koper binnen de Indieningstermijn geschillen Shopster daarvan op de hoogte te stellen. Zodra bevestigd is dat het artikel verloren of beschadigd is tijdens de verzending, krijgt de Koper een terugbetaling van de Totale Prijs op Shopster. In geval van een geschil over verlies of schade die tijdens de verzending aan een Artikel is toegebracht, wordt de door de bezorgdienst verstrekte informatie als juist beschouwd, tenzij en totdat door de Gebruiker tegenbewijs wordt verstrekt aan Shopster.

5.5.3. Artikel niet volgens beschrijving. Artikelen dienen te voldoen aan de beschrijving en foto's die door de Verkoper in de Publicatie zijn verstrekt. Indien het door de Koper ontvangen Artikel niet voldoet aan de door de Verkoper verstrekte beschrijving en foto's, wordt dit beschouwd als "niet volgens beschrijving". Hieronder vallen de volgende verschillen tussen het ontvangen Artikel en de beschrijving/foto’s van het Artikel: onjuiste maten, verkeerde kleuren, namaakartikelen, ernstige schade aan het Artikel (vlekken, geur, gaten), verkeerde staat, verkeerde Artikelen of ontbrekende Artikelen in bundels. Omgekeerd geldt dat een Artikel niet als Wezenlijk Niet volgens beschrijving wordt beschouwd als het niet past of een verkeerde pasvorm heeft (maar de maat correct werd aangegeven in de publicatie), of als tussen het ontvangen Artikel en de beschrijving en foto's van het Artikel alleen kleine en verwaarloosbare verschillen bestaan die geen invloed hebben op het gebruik en de uitstraling van het Artikel zoals de Koper op basis van de beschrijving en foto's van het Artikel redelijkerwijs mag verwachten. Indien de Koper van mening is dat het ontvangen Artikel Wezenlijk Niet volgens beschrijving is, dient de Koper het probleem binnen de Indieningstermijn voor geschillen aan Shopster te melden en dit proces te volgen:

5.5.3.1 Indien de Verkoper verkiest de terugbetaling aan de Koper vrij te geven, zal de Transactie geannuleerd worden en de Koper zal de terugbetaling van de Totale Prijs ontvangen.

5.5.3.2 Als de Verkoper verzoekt om terugzending van het artikel door het retourverzoek in te dienen, moet de Koper de verzendingswijze voor de terugzending kiezen en het Artikel binnen 5 dagen naar de Verkoper terugzenden. De Koper dient de retourkosten van het Artikel te betalen, tenzij anders overeengekomen met de Verkoper. Indien de Koper verkiest het Artikel terug te zenden met gebruikmaking van een geïntegreerd retourverzendingslabel gekocht op Shopster, moet de Koper het automatisch gegenereerde voorafbetaalde verzendlabel gebruiken om het Artikel terug te zenden. Vanaf het moment dat de Verkoper door Shopster verwittigd wordt dat het pakje geleverd had moeten worden of verloren lijkt te zijn, heeft de Verkoper twee (2) dagen om te bevestigen dat alles oké is met het Artikel of om een probleem te melden:

  • a) Als de Verkoper een probleem over het geretourneerde Artikel meldt door contact op te nemen met de klantenservice, zal de klantenservice van Shopster het probleem onderzoeken en een definitieve beslissing nemen.
  • b) Als de Verkoper bevestigt dat alles oké is met het Artikel of als de Verkoper geen actie onderneemt binnen 2 (twee) dagen vanaf het moment waarop de Verkoper door Shopster ervan op de hoogte wordt gebracht dat het pakje geleverd had moeten worden of verloren lijkt te zijn, wordt de Transactie geannuleerd en krijgt de Koper een terugbetaling van de Totale Prijs.

5.5.3.3 a) Indien een van de Gebruikers het probleem escaleert naar de klantenservice van Shopster of indien de Verkoper geen van de in 5.5.3.1 en 5.5.3.2 genoemde acties onderneemt binnen 14 dagen nadat de Koper het probleem heeft voorgelegd, zal het probleem worden opgelost door de klantenservice van Shopster. De klantenservice van Shopster zal bepalen of het Artikel Wezenlijk Niet is zoals beschreven door de door Koper en Verkoper verstrekte informatie/bewijsstukken te evalueren en kan aanvullende informatie van Gebruikers vragen.

b) Als Shopster vaststelt dat het Artikel Wezenlijk Niet is zoals beschreven, heeft de Verkoper 2 (twee) dagen om een actie te ondernemen zoals beschreven in 5.5.3.1 of 5.5.3.2 hierboven. Indien de Verkoper geen van beide acties binnen 2 (twee) dagen onderneemt, wordt de Transactie geannuleerd en krijgt de Koper een terugbetaling van de Totale Prijs. Indien Shopster vaststelt dat het Artikel niet Wezenlijk Niet is zoals beschreven, zal de Transactie voltooid worden en de aankoopprijs van het Artikel en, ook de verzendkosten (alleen als een andere verzendoptie dan Geïntegreerde verzending (prepaid labels) gebruikt werd), zullen aan de Verkoper uitgeschreven worden.

5.5.3.4 In gevallen waarin de Transactie geannuleerd wordt zonder teruggave van het Artikel volgens de bovenstaande regels, kunnen Gebruikers rechtstreeks blijven communiceren over het retourneren van het Artikel en zal Shopster niet langer helpen / bemiddelen.

5.5.3.5 Vervalsing. In het bijzondere geval waarin de Koper beweert dat het Artikel namaak is, zal Shopster zowel de Koper als de Verkoper vragen om binnen 24 uur na indiening van het bericht van Shopster om informatie te verstrekken, informatie te verstrekken om hun standpunt te ondersteunen. Shopster kan aan zowel Koper als/of Verkoper om aanvullende informatie vragen indien Shopster dit noodzakelijk acht. Op basis van alle relevante informatie waarover Shopster beschikt, zal Shopster uiteindelijk per geval beslissen en zowel Koper als Verkoper verbinden zich ertoe deze door Shopster genomen besluiten te respecteren:

  • (a) Indien er geen redenen zijn om aan de echtheid van het Artikel te twijfelen, zal de Transactie voltooid worden en de aankoopprijs van het Artikel en, ook de verzendkosten (alleen als een andere verzendoptie dan Geïntegreerde verzending (prepaid labels) gebruikt werd, zullen aan de Verkoper vrijgegeven worden;
  • (b) Indien er niet voldoende informatie is waarmee Shopster kan vaststellen of het Artikel namaak is, worden de Koper en de Verkoper ervan in kennis gesteld dat de zaak dubbelzinnig wordt geacht, en wordt de Koper verzocht het Artikel terug te sturen naar de Verkoper. Dezelfde procedure als beschreven in de punten 5.5.3.3 b) en 5.5.3.4 hierboven zal van toepassing zijn;
  • (c) Indien er sterke, objectieve en concrete aanwijzingen zijn dat het ontvangen Artikel namaak is, wordt de Transactie geannuleerd en kan de Koper een terugbetaling krijgen zonder het artikel terug te sturen naar de Verkoper.

5.5.4. Geen terugbetaling. De Koper heeft geen recht op terugbetaling op grond van de Kopersbescherming en de aankoopprijs van het Artikel en ook de verzendkosten (alleen als een andere verzendoptie dan Geïntegreerde verzending (prepaid labels) gebruikt werd, zullen aan de Verkoper worden vrijgegeven als:

  • (i) op grond van het hiervoor in artikel 5.5.3 beschreven proces Shopster vaststelt dat het Artikel niet volgens beschrijving" is;
  • (ii) Koper de kwestie niet binnen de Indieningstermijn geschillen. zoals omschreven in artikel 5.5.1 hierboven aan Shopster meldt;
  • (iii) het Artikel op welke wijze dan ook door de Koper is verknoeid, gewassen, gebruikt, getest of aangepast; of
  • (iv) de Koper reeds heeft bevestigd dat het Artikel voldoet aan zijn verwachtingen door op de knop "Alles is oké" te klikken in het Privéberichtenvenster van de Koper;
  • (v) de Koper heeft niet binnen de vereiste termijn door de klantenservice van Shopster voldoende bewijs geleverd dat het Artikel tijdens het transport beschadigd is (voldoende bewijs wordt door elke bezorgdienst in zijn Algemene gebruiksvoorwaardenvereist geacht).

5.6 Indien het te retourneren Artikel gelijktijdig met andere Artikelen van dezelfde Verkoper is gekocht, dan dient Koper duidelijk te specificeren om welke Artikelen het gaat.

5.7 Erkenning van de rol van Shopster bij het verstrekken van terugbetalingen onder de Kopersbescherming. Gebruikers stemmen ermee in te voldoen aan de procedure voor het ontvangen van een terugbetaling onder Kopersbescherming en om samen te werken met Shopster om Shopster in staat te stellen beslissingen te nemen over een probleem in verband met Kopersbescherming op basis van de in deze Voorwaarden uiteengezette objectieve criteria. Indien de Gebruikers de kwestie onderling oplossen nadat deze al is geëscaleerd naar de klantendienst van Shopster, verbinden de Gebruikers zich ertoe om de Shopster klantendienst te informeren over een dergelijk resultaat.

5.8 De Gebruikers kunnen gebruik maken van de klachtenprocedure met betrekking tot de beslissing van Shopster, zoals beschreven in artikel 15.

6 BETALEN VOOR EEN ARTIKEL

6.1 Veilige betalingen via het Geïntegreerde betalingssysteem. Shopster contracteert de betaaldienstverlener om betalingen te verwerken die worden gedaan met behulp van het Geïntegreerde betalingssysteem en om informatie op te slaan met betrekking tot de creditcards, betaalpassen en andere op de Site aangeboden betalingsmethoden. Om het Geïntegreerde Betalingssysteem te kunnen gebruiken, zal de Gebruiker rechtstreeks een overeenkomst sluiten met de betaaldienstverlener, en zal de Gebruiker de voorwaarden van de betaaldienstverlener aanvaarden. Gebruikers zullen gevraagd worden dit te bevestigen tijdens het aanmaken van hun wallet (zie hierover meer informatie in artikel 7.1).

Betaling van de Totale Prijs kan geschieden met een creditcard of betaalpas of een andere betaalmethode die van tijd tot tijd op de Site kan worden ingevoerd. Indien een Gebruiker een creditcard of betaalpas of andere betaalmethode die vermoedelijk van een derde is op de Site verstrekt, kan de Gebruiker verplicht worden aanvullend bewijs te legitimeren leveren dat deze credit kaart, betaalpas of andere betaalmethode daadwerkelijk van de Gebruiker is (hetzelfde geldt voor het betalen voor Bijkomende Diensten zoals beschreven in Artikel 3.7.2).

De Totale Prijs wordt aangehouden op een Depotrekening van de betaaldienstverlener. Nadat een transactie is verricht, verkrijgt de betaaldienstverlener geld van de Koper en houdt dit bedrag in bewaring voor uitbetaling. Shopster ondersteunt haar Gebruikers bij het gebruik van de door de betaaldienstverlener aangeboden diensten en verleent directe ondersteuning aan Gebruikers voor dergelijke diensten; voor alle duidelijkheid: Shopster biedt geen diensten voor de verwerking van betalingen voor gebruikers. Shopster verleent echter geen betalingsverwerkingsdiensten voor Gebruikers. Gebruikers zijn uitsluitend en volledig verantwoordelijk voor het verstrekken van nauwkeurige informatie in verband met creditcards, betaalkaarten en enige andere op de Site aangeboden betalingsmethoden en Shopster wijst voor zover toegestaan onder toepasselijke wetgeving hierbij alle verantwoordelijkheid en aansprakelijkheid voor door Gebruiker verstrekte informatie af.

6.2 Voltooiing van een Transactie. De door Koper betaalde Totale Prijs wordt door de betaaldienstverlener in bewaring gehouden totdat de transactie is voltooid. De Transactie is voltooid:

  • (i) wanneer de Koper op "Alles is oké" klikt tijdens de Indieningstermijn geschillen; of
  • (ii) automatisch na verloop van de Indieningstermijn geschillen, indien de Koper geen probleem meldt via de "Ik heb een probleem" flow gedurende de Indieningstermijn geschillen; of
  • (iii) na het oplossen van een probleem dat is gemeld tijdens de Indieningstermijn geschillen.

Zodra de Transactie is voltooid, worden de aankoopprijs van het Artikel en ook de verzendkosten (alleen als een andere verzendoptie dan Geïntegreerde verzending (prepaid labels) werd gebruikt) onmiddellijk door de betaaldienstverlener naar de Wallet van de Verkoper overgemaakt. Een Gebruiker heeft ook de mogelijkheid om geld van zijn Wallet door de betaaldienstverlener naar de persoonlijke bankrekening van de Gebruiker over te laten maken zonder overboekingskosten. Voor de eerste uitbetaling moet een Gebruiker bankrekeninggegevens verstrekken; zie hoofdstuk 7 voor meer informatie over de Wallet functie.

6.3 Gebruiksbeperkingen van het Geïntegreerde betalingssysteem:

6.3.1 Geen gebruik door derden. Het recht om het Geïntegreerde betalingssysteem te gebruiken is alleen voor verkoop op eigen naam van een Gebruiker. Een Gebruiker mag het (recht op gebruik van het) Geïntegreerde betalingssysteem niet doorverkopen, verhuren of anderszins door derden laten gebruiken om deze derden in staat te stellen hun diensten te betalen.

6.3.2 Uitsluitend toegestane Artikelen. Het Geïntegreerde betalingssysteem geldt uitsluitend voor Transacties met betrekking tot de Artikelen op de Site en niet voor andere producten of diensten.

6.5. Valuta; Belastingen. Alle prijzen op de Site zijn uitgedrukt in euro's (EUR), inclusief eventuele van toepassing zijnde btw.

7 WALLET (SALDO)

7.1 Instellen Wallet. Wallet (of Saldo) is een betalingsdienst van de betaaldienstverlener. Wanneer een Gebruiker de Wallet aanmaakt, sluit de Gebruiker rechtstreeks een overeenkomst met de betaaldienstverlener, en zal de Gebruiker devoorwaarden van de betaaldienstverlener aanvaarden. Gebruikers wordt gevraagd dit tijdens het aanmaken van Wallet te bevestigen. Voor de eerste verkooptransactie wordt Verkoper verzocht een Wallet te maken door zijn naam, achternaam, geboortedatum, adres, nationaliteit en telefoonnummer (indien nodig) in te voeren. Doet Verkoper dit niet binnen vijf (5) dagen, dan vervalt de verkooptransactie. Voordat de eerste verkooptransactie plaatsvindt, kunnen Verkopers ook op eigen initiatief de Wallet maken door naar hun accountinstellingen te gaan (kies "Saldo", vervolgens op "Activeren Saldo") en de vereiste gegevens te verstrekken.

7.2 KYC-controles. Zodra de Wallet (Saldo) gecreëerd is, zullen de Gebruikers onderworpen worden aan de reglementaire procedures die door de betaaldienstverlener toegepast worden, zoals identiteitscontrole en andere vereisten van de "Know Your Customer" (KYC) procedure, wanneer de respectieve financiële drempels bereikt zijn. Die financiële drempels worden door de betaaldienstverlener vastgesteld en hangen af van het totale bedrag van de door de gebruiker verrichte uitbetalingen. Daarnaast kan de betaaldienstverlener ook KYC-controles uitvoeren bij een Gebruiker zonder de vastgestelde drempels te bereiken indien zij vermoedt dat deze gebruiker mogelijk frauduleus of verdacht gedrag vertoont. Voor de identiteitscontrole kan de Gebruiker gevraagd worden bijkomende informatie te verstrekken (zoals een kopie van zijn paspoort, identiteitskaart of rijbewijs), zoals gevraagd door de betaaldienstverlener (meer info hier). Indien een Gebruiker nalaat de door de betaaldienstverlener vereiste documenten te verstrekken, kan de Wallet van de Gebruiker (Saldo) worden opgeschort en kan Gebruiker de fondsen pas voor betaling gebruiken nadat de identiteit van Gebruiker is bevestigd. De betaaldienstverlener kan ook de mogelijkheid van de gebruiker opschorten om transacties uit te voeren via zijn Wallet (Shopster Balance). Indien een Gebruiker daarentegen een onwettige handeling heeft gepleegd, bv. een frauduleus document heeft geüpload of een andere onwettige handeling heeft gepleegd zoals bedoeld in punt 12.3, en de betaaldienstverlener deze gebruiker als frauduleus heeft aangemerkt, zal hij/zij de KYC-controle niet meer kunnen doorstaan en kunnen de Gebruikers niet meer uitbetalen of de fondsen bereiken (meer informatie hier).

7.3 Overboeken van geld vanuit een Wallet. Gebruikers kunnen geld overmaken van Wallet naar hun bankrekening, deze overboeking wordt door de betaaldienstverlener uitgevoerd. Om deze optie mogelijk te maken, gaat de Gebruiker eerst naar zijn accountinstellingen en voegt het volledige bankrekeningnummer, zijn naam en factuuradres van de Gebruiker in. De gebruiker kan een uitbetaling doen op een bankrekening in euro die geopend is bij een bank in de Europese Unie/Europese Economische Ruimte. Uitbetalingen naar bankrekeningen in andere valuta's en/of buiten de Europese Unie/Europese Economische Ruimte zijn niet mogelijk. Indien een gebruiker de KYC-drempels als bedoeld in artikel 7.2 hierboven bereikt of indien de betaaldienstverlener vermoedt dat de Gebruiker mogelijk verdachte of frauduleuze activiteiten verricht, kan de Gebruiker pas geld overmaken wanneer hij de betreffende KYC-controles heeft afgerond.

8 VERZENDING VAN DE ARTIKELEN EN VERGOEDING VAN DE VERKOPER

8.1 Verzendopties. Shopster levert geen transportdiensten. De verzendingsmogelijkheden die beschikbaar kunnen zijn, worden hier beschreven. De verkopers en kopers kunnen de voorwaarden van de verzendbedrijven hier voor kopers en hier voor verkopers raadplegen. Gebruikers zijn verantwoordelijk voor het beoordelen en instemmen met de algemene voorwaarden van de vervoerder die zij selecteren.

8.1.1 Geïntegreerde verzending (prepaid labels). In geval van een geschil over verlies of schade die tijdens de verzending aan een Artikel is toegebracht, worden de door de bezorgdienst verstrekte informatie als juist beschouwd, tenzij en totdat door de Koper tegenbewijs wordt verstrekt aan Shopster. De verantwoordelijkheid voor het verzenden berust bij het verzendbedrijf. De Koper gaat akkoord met de voorwaarden van het verzendbedrijf.

8.2 Betaling van de Verzendkosten. De Verzendkosten worden door de Koper betaald, naast de Artikelprijs en de vergoeding voor Kopersbescherming. De toepasselijke verzendkosten zullen vóór aankoop duidelijk aan de Koper worden vermeld. Zij kunnen van bestelling tot bestelling verschillen, afhankelijk van factoren zoals de grootte van het pakket, de verzendingsroute, de leverancier en mogelijke kortingen.

  • a) in geval de transactie voltooid is, zal de Verkoper de prijs van het Artikel ontvangen en, wanneer een andere verzendoptie dan Geïntegreerde verzending (prepaid labels) gebruikt werd, ook de verzendkosten;
  • b) in geval van geannuleerde Transactie wordt de Verkoper niet vergoed voor de verzendingskosten en kan hij zich rechtstreeks tot de bezorgdienst wenden voor vergoeding in geval van verloren of beschadigde Artikelen, indien van toepassing.

8.3 Verplichting tot verzending. Zodra de Totale Prijs door de Koper is betaald, zal Shopster de Verkoper mededelen dat het Artikel binnen vijf (5) werkdagen aan de Koper moet worden verzonden. Indien de Verkoper het Artikel niet binnen deze termijn verzendt, kan Shopster de Transactie annuleren en de betaaldienstverlener opdracht geven de Totale Prijs in aan de Koper vrij te geven. De Verkoper is verantwoordelijk voor de juiste verpakking van het (de) Artikel(en).

9 INTERACTIE EN BERICHTEN OP DE SITE

9.1 Privéberichten. De uitwisseling van privéberichten tussen Gebruikers is uitsluitend bedoeld om informatie uit te wisselen tussen Gebruikers over de Artikelen in de Catalogus. Indien een Gebruiker privéberichten naar een andere Gebruiker stuurt, dient hij/zij ervoor te zorgen dat:

  • geen berichten of informatie wordt verstuurd met reclame (tenzij dit is toegestaan in Forumregels);
  • geen spam of content wordt verstuurd waardoor virussen of wormen worden verspreid;
  • geen massa-e-mailberichten van welke aard dan ook worden verstuurd (wanneer een bericht naar meer dan vijf Gebruikers wordt verstuurd of wanneer hetzelfde bericht wordt gekopieerd en verzonden naar Gebruikers die daar niet om hebben gevraagd);
  • geen berichten worden verstuurd met een tekst die in strijd is met wat in het maatschappelijk verkeer betamelijk is, met de goede zeden of openbare veiligheid, of berichten die ongepast, beledigend of lasterlijk zijn of die anderszins als onverenigbaar met deze Algemene gebruiksvoorwaarden en de belangen van Gebruikers worden beschouwd;
  • geen berichten worden verstuurd van onwettige aard of waardoor anderszins wordt gepoogd schade toe te brengen aan andere Gebruikers en/of de Site;
  • geen berichten worden verstuurd die gekwalificeerd kunnen worden als intimidatie van welke aard dan ook.

Shopster kan geautomatiseerde software en algoritmes gebruiken om inhoud van privéberichten op te sporen die in strijd zijn met goede zeden en openbare veiligheid, of die wijzen op frauduleus gedrag. Indien de geautomatiseerde software dergelijke inhoud detecteert in een privébericht, en zonder afbreuk te doen aan andere rechtsmiddelen die ter beschikking staan van Shopster, (i) kan het privébericht en de Gebruiker kan worden geblokkeerd en/of kan het privébericht kan worden verborgen voor de Gebruiker aan wie deze is verzonden, en (ii) kan de Gebruiker die een dergelijk privébericht heeft verzonden een waarschuwing ontvangen waarin de Gebruiker wordt gewezen op zijn/haar verplichting om aan deze Voorwaarden te voldoen, en waarin de Gebruiker wordt geïnformeerd dat Shopster nadere stappen kan ondernemen zoals beschreven in onderstaand artikel 12, zoals het opschorten van het account van de Gebruiker in geval van verdere schendingen. Het gebruik van dergelijke geautomatiseerde software door Shopster kan niet worden gezien of opgevat als een maatregel om toezicht te houden op, of een verplichting om actief te zoeken naar onrechtmatige activiteiten en/of inhoud op de Site en, voor zover toegestaan door toepasselijke wetgeving, geen aanleiding geven tot aansprakelijkheid voor Shopster.

9.2 Uitwisseling van feedback tussen Gebruikers. Nadat een Transactie is afgerond, kunnen Koper en Verkoper beoordelingen over elkaar publiceren op de Site. Er wordt geen vergoeding gegeven aan Gebruikers of aan Shopster in ruil voor online beoordelingen. De beoordeling van een Gebruiker van een andere Gebruiker dient altijd fair en eerlijk te zijn. Onjuistheden en beledigingen zijn niet toegestaan. Shopster controleert geen beoordelingen voorafgaand aan publicatie op de Site door Gebruikers.

Indien een beoordeling die op de Site is gepubliceerd ongepast of misplaatst is of anderszins niet voldoet aan deze Voorwaarden, kunnen Gebruikers de beoordeling aan Shopster melden in overeenstemming met de meldingsprocedure zoals beschreven in onderstaand artikel 10.5. Op verzoek van een Gebruiker zal Shopster beoordelingen verwijderen in overeenstemming met deze Voorwaarden en toepasselijke wetgeving.

Daarnaast kan Shopster de account van een Gebruiker blokkeren, die een beoordeling geeft die niet voldoet aan deze Voorwaarden, zoals uiteengezet in artikel 12.1. Alleen Gebruikers mogen beoordelingen schrijven en plaatsen op de Site.

10 AANSPRAKELIJKHEID

10.1 alle Gebruikers zijn volledig aansprakelijk voor alle informatie die zij op de Site plaatsen en voor de Artikelen die zij aanbieden, verkopen of overdragen aan andere Gebruikers. Zonder afbreuk te doen aan het voorgaande, erkennen en aanvaarden Gebruikers dat zij volledig verantwoordelijk zijn voor het uploaden van een Artikel in de Catalogus, alsmede voor de beschrijving van het Artikel en de foto's en video’s, voor alle op de Site geplaatste informatie en verklaringen aan Kopers of andere Gebruikers en voor de juistheid van de overige verstrekte gegevens (met inbegrip van privéberichten, feedbacks en Forumberichten) (hierna gezamenlijk aangeduid als de "Inhoud"). Daarnaast zijn Gebruikers als enige verantwoordelijk voor de met andere Gebruikers verrichte Transacties en geschillen die daaruit zouden kunnen voortvloeien, tenzij geschillen worden veroorzaakt door het niet nakomen door Shopster van haar verplichtingenovereenkomstig deze Voorwaarden.

10.2 Gebruikers dienen zich te houden aan alle wetten, regels en voorschriften die op hen van toepassing zijn bij het gebruik van de Site. Gebruikers dienen zich in het bijzonder te onthouden van (i) inbreuk op de rechten van derden, (ii) inbreuk op intellectuele eigendomsrechten of het opnemen van namaakartikelen, (iii) het vermelden van Artikelen die in strijd zijn met wet- of regelgeving; (iv) het aanzetten tot strafbare feiten of misdrijven, discriminatie, haat of geweld op basis van ras, etnische afkomst of nationaliteit, (v) het doorgeven van onjuiste informatie of vertrouwelijke informatie, (VI) het maken van lasterlijke opmerkingen, (vii) het verrichten van handelingen die mogelijk gevaar in kunnen houden voor minderjarigen, (viii) het publiceren van persoonsgegevens van andere personen of inbreuk maken op privacyrechten of (ix) het misbruiken van de identiteit van een ander, of (x) het uploaden of anderszins invoeren van Inhoud die onwettig, onjuist of onjuist is. Gebruikers dienen te goeder trouw te handelen en de Site te goeder trouw te gebruiken.

10.3 Shopster treedt slechts op als tussenpersoon tussen Kopers en Verkopers. Indien een Gebruiker of Bezoeker wangedrag van een andere Gebruiker of Bezoeker aan Shopster meldt, kan Shopster de getroffen partij helpen. Shopster zal indien nodig ook samenwerken met de lokale autoriteiten. Indien een Gebruiker artikel 11 niet naleeft of anderszins deze Voorwaarden schendt, erkent en aanvaardt de Gebruiker dat hij/zij als enige verantwoordelijk is voor alle daaruit voortvloeiende directe en indirecte schade van derden of van Shopster, indien toegestaan door de wet. Bijgevolg erkent en aanvaardt de Gebruiker dat, voor zover toegestaan door de toepasselijke wetgeving, en behalve in geval van schending van deze Voorwaarden, Shopster in geen geval aansprakelijk kan worden gesteld voor schade of verlies geleden door Bezoekers of Gebruikers en/of derden. In het bijzonder, zonder dat deze lijst uitputtend is, zal Shopster niet verantwoordelijk gesteld worden voor: (I) handelingen of nalatigheden van Gebruikers, (ii) de geschiktheid, nauwkeurigheid, volledigheid en/of wettigheid van Inhoud; of (iii) de veiligheid, kwaliteit en hoeveelheid Artikelen die Gebruikers via de Site verkopen of kopen, noch de conformiteit van een Artikel met de gegeven beschrijving, (iv) enige kwestie met de Transacties, tenzij uitdrukkelijk bepaald onder de Kopersbescherming.

10.4 Shopster is niet verantwoordelijk voor de door Gebruikers gegenereerde Inhoud. Gebruikers zijn verantwoordelijk voor hun Inhoud. Gebruikers erkennen en aanvaarden dat Shopster in haar hoedanigheid van hostingprovider geen contractuele verplichting heeft om enige controle uit te voeren op de Inhoud en de in de Catalogus genoemde Artikelen, en, voor zover toegestaan op grond van toepasselijke wetgeving, in geen geval verantwoordelijk zal zijn voor schade of verlies geleden door Bezoekers of Gebruikers en/of derden met betrekking tot deze Inhoud en Artikelen. In overeenstemming met haar wettelijke verplichtingen zal Shopster alle evident onrechtmatige Inhoud die naar behoren aan haar is gemeld, op een voldoende gedetailleerde en duidelijke manier, van de Site verwijderen. Indien Shopster Inhoud of Artikel(en) detecteert die de toepasselijke wetgeving en/of deze Voorwaarden schenden of waarschijnlijk zullen schenden, onderneemt Shopster actie tegen de Gebruiker, zoals bepaald in artikel 3.9 en 12.

10.5. Indien een Gebruiker of Bezoeker Inhoud ontdekt die strafbare feiten tegen de menselijkheid goedkeurt of toestaat, die aanzet geven tot raciale haat en/of geweld en/of terroristische handelingen, of kinderpornografie of enige andere onrechtmatige inhoud bevat, dient Shopster onmiddellijk op de hoogte te worden gesteld door:

het toepassen van de hier beschreven meldingsprocedure, of contact op te nemen met Shopster via het contactformulier, of een e-mail te sturen naar legal@shopster.nl. Indien dergelijke Inhoud wordt gemeld, behoudt Shopster zich het recht voor om onmiddellijk, zonder kennisgeving, de account van de Gebruiker op te schorten (met inbegrip van eventuele lopende transacties) en de Inhoud te verwijderen, zoals bepaald in artikel 12.

10.6 Indien een Gebruiker van mening is dat Inhoud deze Voorwaarden en/of zijn rechten en/of de rechten van een derde (bijv. namaak, belediging, schending van privacyrechten, productveiligheidskwesties) zou kunnen schenden, kunnen de Gebruikers dit ofwel aan Shopster mededelen door:

het toepassen van de hier beschreven meldingsprocedure, of contact op te nemen met Shopster via het contactformulier, of een e-mail te sturen naar legal@shopster.nl. Indien dergelijke Inhoud wordt gemeld, behoudt Shopster zich het recht voor om onmiddellijk, zonder kennisgeving, de account van de Gebruiker op te schorten (met inbegrip van eventuele lopende transacties) en de Inhoud te verwijderen, zoals bepaald in artikel 12. voor houders van intellectuele eigendomsrechten geldt een specifieke procedure. Zij kunnen een schending van hun intellectuele eigendomsrechten melden via dit formulier.

10.7 Indien er sprake is van een productveiligheidskwestie met een Artikel, wordt het Gebruikers aangeraden het gebruik van het Artikel te staken.

10.8 Shopster is niet verantwoordelijk voor fiscale of declaratieverplichtingen die voor Gebruikers uit hun activiteiten op de Site kunnen voortvloeien. Ten behoeve van de Transacties die op de Site worden verricht, zijn de Gebruikers uitsluitend zelf verantwoordelijk voor eventuele fiscale declaratieverplichtingen die bestaan op grond van toepasselijke wetgeving.

10.9 Conform de toepasselijke wet- en regelgeving neemt Shopster alle passende maatregelen om de beveiliging van de door Gebruikers verstrekte gegevens te beschermen en om te voorkomen dat onze Diensten afbreuk doen aan de gegevens en software die op de computers, tablets of smartphones van de Gebruiker zijn opgeslagen. Ondanks het feit dat Shopster passende maatregelen heeft genomen die in overeenstemming zijn met de wettelijke vereisten, kunnen haar systemen nog steeds in gevaar komen door onvoorspelbare gebeurtenissen zoals cyberaanvallen of beveiligingsinbreuken met betrekking tot de overdracht van gegevens of die van invloed zijn op het volume en de snelheid van gegevensoverdracht. In deze voorwaarden raden wij Gebruikers dringend aan alle passende maatregelen te nemen om hun eigen gegevens en/of software te beschermen, met name tegen besmetting door eventuele virussen die op het internet circuleerden.

11 VERPLICHTINGEN VAN DE GEBRUIKER

11.1 Bij het verlenen van Diensten, doet Shopster inspanningen om ervoor te zorgen dat Gebruikers de Site veilig kunnen gebruiken. Een veilige en vertrouwde ervaring vormt een integraal en essentieel onderdeel van alle diensten. Niettemin is het veilig houden van deze omgeving sterk afhankelijk van de Gebruikers en hun gedrag. Daarom verbinden de Gebruikers zich ertoe om, wanneer zij de Site gebruiken, de regels te volgen die in deze Voorwaarden staan, met inbegrip van, maar niet beperkt tot, de regels die in deze Paragraaf 11 en in de Paragrafen 12.2 en 12.3 hieronder beschreven worden.

11.2 Gebruikers verbinden zich ertoe de volgende regels na te leven bij het gebruik van de Site:

  • bij het registreren op de Site waarheidsgetrouwe informatie over zichzelf te verstrekken (waaronder, maar niet uitsluitend zijn/haar naam en e-mailadres);
  • zich slechts één keer op de Site te registreren en niet meer dan één Account aan te maken.
  • indien een derde toegang krijgt tot een Gebruikersaccount, kan de Gebruiker een andere Account aanmaken, maar pas nadat de Gebruiker Shopster heeft geïnformeerd over de toegang van derden en Shopster de oorspronkelijke Account heeft geblokkeerd; de Site en/of de Diensten niet te gebruiken met het doel onrechtmatige of frauduleuze handelingen of transacties te verrichten; bij het gebruik van de Site objectieve, correcte, volledige en gedetailleerde informatie te verstrekken over de te verkopen Artikelen; ervoor te zorgen dat de voorgestelde prijs de verkoop van de Artikelen, alsmede andere gegevens daarover, juist zijn;
  • geen inhoud of informatie te kopiëren op de Site of die door Shopster of een andere Gebruiker van de Site geüpload is,
  • geen inhoud of informatie op de Site te gebruiken voor enig onrechtmatig doel.

11.3 Gebruikers onthouden zich, en Bezoekers onthouden zich bij het gebruik van de Site van:

  • het delen, openbaar maken of anderszins gebruiken van misleidende of onjuiste informatie en/of gegevens;
  • het aanmoedigen van aankoop van goederen als de verkoop of het bezit van die goederen verboden of beperkt is;
  • het gebruiken (in het bijzonder delen en/of publiceren) van foto's (i) waarvoor de betreffende Gebruiker de intellectuele eigendomsrechten niet bezit (over het algemeen zijn dit foto's die op het internet worden gevonden), of (ii) die links naar andere Sites bevatten;
  • het gebruiken (met name delen en/of publiceren) van foto's (i) waarop anderen dan de betreffende Gebruiker zelf zichtbaar zijn, tenzij de andere zichtbare personen hebben ingestemd met de publicatie van deze foto's; of (ii) die in strijd zijn of kunnen worden geacht in strijd te zijn met goede zeden en/of openbare veiligheid (bijvoorbeeld erotische foto's, pornografische foto's of foto's met gewelddadige inhoud);
  • het publiceren van inhoud die terrorisme, racisme, revisionisme, xenofobie, homofobie, seksisme, hatelijke uitspraken, discriminatie, mensenhandel, georganiseerde misdaad, illegale organisaties, zelfverwonding, zelfmoord, marteling, wreedheid voor dieren, apologie van oorlogsmisdaden, seksuele uitbuiting van kinderen en/of volwassenen, sekten prijst, promoot, aanmoedigt of daartoe aanzet, ;
  • het aanbieden, verkopen, kopen en/of overdragen van Artikelen in strijd met intellectuele eigendomsrechten van derden, zoals geregistreerde merken en/of andere tekens, voor zover deze zijn beschermd door het toepasselijke recht (zoals bijvoorbeeld bedrijfsaanduidingen in bepaalde rechtsgebieden), modelrechten en/of auteursrechten;
  • het schenden van de eigendomsrechten en/of de persoonlijke rechten van derden (waaronder intellectuele eigendomsrechten);
  • het schenden van toepasselijke wet- en/of regelgeving;
  • het schenden van de openbare veiligheid en/of goede zeden;
  • het gebruiken (met name delen en/of publiceren) van programma's en/of computerbestanden die virussen bevatten, of die (i) de normale werking van de Site en/of de Diensten kunnen verstoren, (ii) de computers van Gebruikers infecteren en derhalve tot schade leiden voor de Gebruiker of zijn/haar activa of (iii) de Gebruiker verhinderen gebruik te maken van de Site, de Diensten of de computer van de Gebruiker;
  • het aanbieden en/of delen of anderszins promoten van links naar andere Sites en/of bedrijven die soortgelijke diensten aanbieden als die welke door de Site worden aangeboden;
  • het aanbieden en/of delen of anderszins promoten van links naar andere Sites en/of bedrijven die soortgelijke diensten aanbieden als die welke door de Site worden aangeboden, of naar Sites of bedrijven waarvan de inhoud of activiteit onwettig is of in strijd is met ons beleid inzake Inhoud;
  • het mijnen van data, screen scrapen of crawlen van enig deel van de Site.
  • het demonteren, disassembleren of reverse-engineeren van enig deel van de Site.
  • het aanpassen, kopiëren, wijzigen, verspreiden of commercialiseren van inhoud op de Site zonder de voorafgaande schriftelijke toestemming van Shopster.

11.4 Gebruikers en Bezoekers onthouden zich van het verzamelen, gelijktijdig bewaren, doorgeven aan derden, openbaar maken, publiceren of bekend maken van gegevens van de Gebruikers van de Site of gegevens over de handelingen van Gebruikers van de Site, waaronder Transacties, hun aantal, type, prijs, enz., indien de gegevens op onrechtmatige wijze of na een onrechtmatige handeling of een omissie beschikbaar komen.

Gebruikers en Bezoekers onthouden zich van het verzamelen, gelijktijdig bewaren, doorgeven aan derden, openbaar maken, publiceren of bekend maken van informatie die op de Site verschijnt, indien dit van invloed kan zijn op de rechten van andere Gebruikers, met inbegrip van, maar niet beperkt tot, intellectuele eigendomsrechten of privacyrechten. Deze beperking is niet van toepassing op de functie “delen” die op de Site bestaat en die Gebruikers in staat stelt openbare informatie te delen die beschikbaar is op de Site in Shopster’s sociale netwerkaccounts of in hun eigen sociale netwerkaccounts, alsmede om dergelijke informatie per e-mail aan zichzelf of anderen te verzenden.

11.5 De Gebruiker stemt ermee in zijn/haar Account inloggegevens en wachtwoorden geheim te houden en zijn/haar inloggegevens of wachtwoord niet aan derden bekend te maken (met uitzondering van personen aan wie de Gebruiker toestemming geeft om zijn/haar inloggegevens en wachtwoorden te gebruiken). De Gebruiker is als enige verantwoordelijk (tegenover Shopster en tegenover anderen) voor alle activiteiten die onder het Account van de Gebruiker plaatsvinden. Indien een Gebruiker weet of vermoedt dat een onbevoegde derde het wachtwoord van de Gebruiker kent of toegang heeft gekregen tot het account van de Gebruiker, dient de Gebruiker Shopster onmiddellijk op de hoogte te stellen via het contactformulier.

11.6 De Gebruiker stemt ermee in om alle informatie op de Site die niet actueel of correct is, met inbegrip van de informatie die door de Gebruiker wordt verstrekt tijdens het registreren op de Site en informatie in het Gebruikersaccount, alsmede informatie over de in de Catalogus genoemde Artikelen bij het gebruik van de Site, bij te werken.

11.7 Bij gebruik van de Site verklaart de Gebruiker:

  • (i) dat hij/zij een particulier is, dat hij/zij 18 jaar of ouder is (anders dienen de ouder(s) of voogd zich in zijn/haar plaats aan te melden en toezicht te houden op het gebruik van de Site door de minderjarige), (ii) dat hij/zij de Diensten van de Site uitsluitend gebruikt ten behoeve van zijn/haar persoonlijk voordeel en niet voor enige professionele activiteit, en (iii) dat hij/zij handelingsbekwaam is en alle rechten heeft om de Transacties op de Site uit te voeren;
  • dat hij/zij begrijpt dat hij/zij volledig verantwoordelijk is, op grond van deze Voorwaarden en toepasselijke wetgeving, voor de nakoming van zijn/haar verplichtingen op grond van de tussen Koper en Verkoper gesloten overeenkomst, zoals gedefinieerd in artikel 4.1.1 van de Voorwaarden;
  • dat hij/zij begrijpt dat hij/zij bij het bestellen van een Artikel, hij/zij zich verbindt tot het kopen van dit Artikel, en dat niet-uitvoering van deze Transactie hem/haar kan verplichten tot vergoeding van de door de Verkoper geleden verliezen;
  • dat hij/zij begrijpt dat hij/zij voor elke Transactie met de knop "Kopen" aan Shopster de vergoeding inzake Kopersbeschermingsvergoeding dient te betalen;
  • dat hij/zij begrijpt dat hij/zij aan Shopster moet betalen indien hij/zij besluit de Aanvullende Diensten af te nemen.

12 Shopster'S RECHT OM ACCOUNTS TE BEPERKEN EN TE BLOKKEREN.

12.1. Beperking en blokkering van Gebruikersaccounts. Om te zorgen voor een veilige en beveiligde omgeving voor Gebruikers die de Site gebruiken, kan Shopster, onder andere door het gebruik van geautomatiseerde software en/of algoritmes:

Het Account van een Gebruiker beperken. Gebruikers wier Accounts beperkt zijn i) hebben geen toegang tot of gebruik van sommige functies van de Site, zoals, maar niet beperkt tot, de mogelijkheid om Artikelen te plaatsen, Transacties uit te voeren, geld over te maken van hun Shopster Wallet, privéberichten te sturen naar alle andere Gebruikers, de door alle andere Gebruikers geplaatste Artikelen te zien of ii) zullen een verminderde zichtbaarheid van hun Artikelen ondervinden in de zoekresultatenpagina's van zoekopdrachten; en/of

Het account van een Gebruiker tijdelijk of definitief blokkeren. Gebruikers van wie de Accounts zijn geblokkeerd, hebben geen toegang meer tot de Site. Indien van toepassing kunnen zij eventuele lopende transacties afronden en de fondsen van hun Shopster Wallet overmaken naar hun bankrekening, mits Gebruikers de relevante KYC-controles (indien nodig) hebben afgerond. Indien de Rekening echter geblokkeerd werd omdat de Rekening gecompromitteerd werd of op basis van het besluit van de betaaldienstverlener om Gebruikers als frauduleus te beschouwen of om ervoor te zorgen dat de belangen en rechten van andere gebruikers van het platform beschermd worden, is het mogelijk dat dergelijke Gebruikers volgens de toepasselijke wetgeving niet langer de fondsen op hun Shopster Wallet (Saldo) naar hun bankrekening kunnen overmaken. Indien Shopster het Account van een Gebruiker blokkeert, kan Shopster ook zorgen dat deze Gebruiker zich opnieuw op de Site registreert.

Shopster verplicht zich tot het nemen van beperkende of blokkeringsmaatregelen die i) bij het nemen van deze maatregelen rekening te houden met de redelijke belangen van de Gebruikers, ii) in verhouding staan tot de omstandigheden en in het bijzonder met de door de Gebruiker gepleegde inbreuk(en). Inbreuken door Gebruikers zullen leiden tot een tijdelijke blokkering en/of beperking van hun Account, tenzij i) de Gebruiker wiens Account al tijdelijk geblokkeerd en/of beperkt is, zich niet onthoudt van verder wangedrag, of ii) deze inbreuken ernstig of herhaald zijn, in welk geval de Account van de Gebruiker definitief geblokkeerd zal worden.

12.2. Blokkering met kennisgeving. Shopster kan het Account van een Gebruiker beperken en/of blokkeren, na deze Gebruiker hiervan schriftelijk op de hoogte te hebben gesteld en een redelijke opzegtermijn in acht te hebben genomen, indien deze Gebruiker:

  • deze Voorwaarden, of de Catalogusregels schendt;
  • onjuiste, misleidende, verouderde en/of onvolledige informatie verstrekt of publiceert bij het registreren op de Site of het gebruik van de Site, of deze informatie niet up-to-date houdt;
  • opzettelijk en moedwillig anderen beledigt;
  • misbruik maakt van de functionaliteiten van de Site of deze te kwader trouw gebruikt, bijvoorbeeld door misbruik te maken van de mogelijkheid om Inhoud te melden of om bezwaar te maken tegen de beslissingen van Shopster om het gebruik van de Site te beperken, accounts te blokkeren of inhoud te verwijderen; of
  • in strijd met de Catalogusregels handelt;

12.3. Onmiddellijke blokkering. Niettegenstaande het voorgaande kan Shopster het account van de Gebruiker met onmiddellijke ingang en zonder voorafgaande kennisgeving of waarschuwing beperken en/of blokkeren in de volgende gevallen:

Door de betaaldienstverlener gerapporteerd Gebruikersaccount. De betaaldienstverlener kan een Gebruikersaccount aan Shopster melden indien de betaaldienstverlener ernstige redenen heeft om te vermoeden dat deze gebruiker bij het gebruik van de door de betaaldienstverlener geleverde betaaldiensten de toepasselijke wetgeving en/of de voorwaarden van de betaaldienstverlener heeft geschonden en/of misbruik heeft gemaakt van de site (met inbegrip van illegale verkoop op de site, witwassen, oplichting, identiteitsdiefstal, gebruik van valse documenten).

Door Gebruiker geïnitieerd betalingsgeschil via externe betalingsdienstverlener. Indien een Gebruiker een geschilprocedure instelt met betrekking tot een Transactie via een externe betalingsdienstverlener en er objectieve en legitieme redenen zijn om aan te nemen dat de Gebruiker in dit kader de toepasselijke wetgeving en/of deze Voorwaarden heeft geschonden en/of de Site heeft misbruikt, kan Shopster het Account van de Gebruiker onmiddellijk beperken en/of blokkeren (met inbegrip van het blokkeren en/of annuleren van eventuele lopende transacties).

Schending van Toepasselijke wetgeving, Openbare Beveiliging of gebruikersveiligheid. Het gebruik door de Gebruiker van de Diensten of Inhoud die door de Gebruiker is geplaatst, is duidelijk in strijd met wet- en regelgeving of regels van openbare veiligheid of kan ernstige gevolgen hebben voor de gezondheid, veiligheid of legitieme economische belangen van Shopster, andere Gebruikers of derden. Bijvoorbeeld:

De Gebruiker heeft Inhoud geüpload naar de Site die misdaden tegen de menselijkheid goedkeurt, aanzet tot raciale haat en/of geweld of die kinderpornografie bevat;

De Gebruiker misbruikt de identiteit van een andere Gebruiker of persoon;

Er zijn consistente en objectieve redenen om te vermoeden dat fraude van welke aard dan ook door een Gebruiker is gepleegd of wordt gepleegd, of dat een Gebruiker het platform misbruikt op een manier die de veiligheid van andere Gebruikers of de beveiliging van het platform in gevaar brengt, zoals, maar niet beperkt tot, het inloggen vanaf verdachte IP-adressen, scammen of spammen van andere Gebruikers. Shopster verbindt zich ertoe een zorgvuldig fraudeonderzoek uit te voeren, en onmiddellijk en serieus onderzoek te doen naar elke claiman de verdachte Gebruiker.

Wettelijke verplichting of dwingende juridische reden, wanneer het in acht nemen van een opzegtermijn in strijd zou zijn met wet- en regelgeving of instructies van een rechtshandhavingsinstantie, of anderszins aansprakelijkheid voor Shopster of aan haar gelieerde ondernemingen met zich zou brengen.

IT veiligheidsrisico. Er bestaat een risico voor de beveiliging en technische werking van het IT-systeem van Shopster.

Herhaalde of ernstige inbreuk, indien de Gebruiker herhaaldelijk heeft gehandeld in strijd met deze Voorwaarden, de Catalogusregels of de regels.

12.4. Kennisgeving. In omstandigheden als bedoeld in de artikelen 12.1 tot en met 12.3 hierboven zal Shopster de Gebruiker schriftelijk in kennis stellen van de redenen voor de beperking of blokkering van zijn Account, tenzij:

- dit schending inhoudt van toepasselijke wet- en regelgeving of de instructies van een rechtshandhavingsinstantie of anderszins aansprakelijkheid voor Shopster of aan haar gelieerde ondernemingen mee zou brengen; een fraudeonderzoek zou verstoren; of

- de voortzetting of herhaling van een fraude, schending van wetgeving of een ernstige schending van deze voorwaarden en/of de voorwaarden van aanbieder van de betalingsdiensten zou vergemakkelijken.

12.5. Shopster kan een schending van deze Voorwaarden onderzoeken en, met inachtneming van toepasselijke wetgeving, zoals gegevensbeschermingswetgeving, de bevoegde instellingen en autoriteiten informeren.

12.6. Beroep. Indien Shopster haar rechten uit hoofde van het hierboven vermelde artikel 12 en artikel 3.9 uitoefent, tkan de betreffende Gebruiker de beslissing van Shopster via het contactformulier aanvechten.

13 RECHTEN EN VERPLICHTINGEN SHOPSTER

13.1. Shopster kan de Catalogus, advertentieruimte of andere informatie over de Artikelen te allen tijde herindelen om de Site gebruiksvriendelijker te maken; deze wijzigingen zullen echter geen veranderingen aanbrengen in de door de Gebruiker geleverde Inhoud. Dergelijke wijzigingen zullen niet leiden tot nadelen voor de Verkopers en zullen de verplichtingen van Shopster uit hoofde van deze Voorwaarden niet beperken.

13.2. Shopster kan op elk moment Nieuws of andere mededelingen over korte- en langetermijnaanbiedingen op de Site, wedstrijden, campagnes, spelletjes of promoties publiceren of op een andere manier speciale, in tijd beperkte, of exclusieve aanbiedingen beschikbaar stellen aan sommige of alle Gebruikers die voldoen aan de nationale wetten (collectief - "Promoties"). Bijzondere voorwaarden kunnen van toepassing zijn. Bepaalde kenmerken of functies van de Site kunnen tijdelijk gewijzigd of uitgeschakeld worden tijdens of in verband met een Promotie. Shopster behoudt zich het recht voor om een Promotie op elk moment, zonder kennisgeving aan Gebruikers, stop te zetten. Promoties kunnen onderworpen zijn aan bepaalde vereisten om in aanmerking te komen, bepaald door Shopster. Informatie over Promoties kan op de Site worden verstrekt bij de lancering van een dergelijke Promotie en, indien deze een bindend contract vormen tussen de Gebruiker en Shopster, heeft de Gebruiker de mogelijkheid om deze voorwaarden afzonderlijk te accepteren, welke voorwaarden beschikbaar worden gesteld in een formaat dat kan worden opgeslagen en gereproduceerd. In geval van inconsistentie tussen deze Voorwaarden en bijzondere voorwaarden gepubliceerd op de Site die van toepassing zijn op Promoties, worden de bijzondere voorwaarden beschouwd als de specifieke voorwaarden die van toepassing zijn op de desbetreffende Promoties en hebben deze derhalve alleen voorrang met betrekking tot de context van Promotie.

13.3. Shopster kan te allen tijde de exploitatie van de Site beëindigen of opschorten of de exploitatie van de Site aan derden cederen, met inachtneming van een kennisgevingstermijn van dertig (30) dagen.

13.4. Garantie van Conformiteit. Gebruikers uit de Europese Unie genieten een wettelijke conformiteitsgarantie voor de door Shopster geleverde digitale diensten. Krachtens deze garantie is Shopster aansprakelijk voor elk gebrek aan overeenstemming dat op het ogenblik van de levering bestaat, indien het door de gebruiker wordt ontdekt binnen twee jaar na de eenmalige levering van de digitale diensten, of voor elk gebrek aan overeenstemming dat optreedt of aan het licht komt binnen de periode waarin de digitale dienst onafgebroken door Shopster moet worden geleverd. De nationale wetgeving van Gebruiker kan langere garanties bieden. Om een claim in te dienen, kunnen Gebruikers contact opnemen met Shopster zoals beschreven in artikel 15 hieronder.

14 BESCHERMING PERSOONSGEGEVENS

14.1 Het Privacybeleid is beschikbaar op onze site, beschrijft de persoonsgegevens van de Gebruikers die door Shopster worden verzameld en de doeleinden waarvoor Shopster deze gegevens verwerkt. Het Privacybeleid en eventuele onderdelen daarvan zijn niet bedoeld als contractuele bepalingen en maken geen deel uit van deze Algemene Voorwaarden.

14.2 Er geldt een algemene verplichting om Shopster van accurate gegevens te voorzien. Wanneer gegevens over u worden gewijzigd (bijv. uw adres of achternaam) dient u deze wijzigingen onverwijld door te geven door middel van het wijzigen of aanpassen van uw accountgegevens.

14.3 Wanneer u zelfstandig en los van Shopster persoonsgegevens verwerkt, bent u verantwoordelijk voor de naleving van de toepasselijke wetgeving inzake gegevensbescherming (met name de Algemene Verordening Gegevensbescherming).

15 BEHEER, GESCHILLENBESLECHTING EN BEËINDIGING

15.1 Op deze Voorwaarden is het nationale recht van de Gebruiker van toepassing. U kunt een claim indienen bij de rechtbank van uw vestigings- of woonplaats.

15.2 In geval van een onenigheid tussen Shopster en de Gebruiker, moedigt Shopster Gebruikers aan om in ieder geval eerst contact op te nemen met Shopster om een minnelijke oplossing te vinden. De Gebruiker kan:

Dien eerst een schriftelijke klacht in bij de Klantendienst via het contactformulier. De Gebruiker en Shopster zullen proberen de klacht van de Gebruiker op minnelijke wijze op te lossen. Indien de kwestie onopgelost blijft of de Gebruiker niet tevreden is met het resultaat, kan de Gebruiker gebruikmaken van alternatieve geschillenbeslechtingsmethodes zoals consumentenbemiddeling. Shopster is niet verplicht om dergelijke methoden te gebruiken om de geschillen met Gebruikers op te lossen. Geschillen tussen Verkopers en Kopers komen niet in aanmerking voor consumentenbemiddeling. De Gebruiker kan gebruikmaken van de volgende alternatieve bemiddelingsdiensten:

De Europese Commissie heeft een platform voor geschillenbeslechting opgezet om mogelijke klachten van consumenten na een online aankoop te verzamelen en door te sturen aan de bevoegde nationale bemiddelaars. Dit platform is hier beschikbaar: http://ec.europa.eu/consumers/odr.

15.3 De Gebruiker kan zijn/haar relatie met Shopster te allen tijde met onmiddellijke ingang beëindigen, maar zal al zijn/haar verplichtingen moeten nakomen die voortvloeien uit transacties die de Gebruiker is aangegaan voor het einde van zijn/haar relatie met Shopster. De Gebruiker kan zijn relatie met Shopster beëindigen door zijn account op te zeggen of door een e-mail te sturen naar legal@shopster.nl.

15.4 Shopster en de bedrijven van haar groep en haar en hun licentiegevers hebben alle rechten, in het bijzonder de intellectuele eigendomsrechten met betrekking tot de Site, met name in haar systeem (de algoritmes die de Catalogus in staat stelt te functioneren, de overdrachtervan, etc.), in de lay-out en het ontwerp van de Site, in de software die wordt gebruikt door en voor de Site, in de handelsmerken en domeinnamen die worden gebruikt door en voor de Site.

15.5 Het verstrekken van informatie of gegevens, met name foto’s op de Site of andere gedefinieerd als "Inhoud" in Artikel 10.1 hierboven, houdt in dat Gebruikers van de Site of de Diensten daarmee aan Shopster en elk bedrijf dat tot de Shopster-groep behoort kosteloos een niet-exclusieve licentie verstrekken voor het wereldwijde gebruik van de Inhoud die van toepassing is voor de duur van de toepasselijke rechten, voor zover van toepassing (en eventuele verlengingen daarvan). Een dergelijke licentie omvat het recht om de Content te gebruiken, te kopiëren, te reproduceren, te weergeven en aan te passen. Shopster kan dergelijke Inhoud gebruiken op alle tot dusver bekende en onbekende media en met name op tv, papieren documenten, internet (op banners en artikelen, op andere Sites) en sociale netwerken (Facebook, Twitter, Instagram, enz.), voor operationele, commerciële, reclame- en interne doeleinden van de Shopster-groep, en de Gebruiker gaat daarmee akkoord. Gebruikers zijn als enige zelf verantwoordelijk voor de Content en bevestigen dat ze er alle rechten op hebben.

15.6 Alle kennisgevingen, verzoeken en overige communicatie uitgewisseld tussen de Gebruiker en Shopster, worden verzonden als vermeld in de Algemene Voorwaarden via het contactformulier op de Site, en/of door/aan de Gebruiker per e-mail, naar het e-mailadres dat tijdens de registratie op de Site is opgegeven.

15.7 De Voorwaarden hebben niet tot gevolg dat er tussen Shopster en de Gebruikers een samenwerkingsverband (ongeacht de wettelijke vorm) of een arbeidsrechtelijke relatie ontstaat, of een relatie tussen een zakelijke vertegenwoordiger en diens klant, dan wel een franchiserelatie.

15.8 Behoudens toepasselijke wetgeving inzake gegevensbescherming kan Shopster alle rechten en verplichtingen ingevolge deze Voorwaarden overdragen en/of cederen aan derden, met name in het geval van de overdracht van een bedrijfstak, een fusie door de oprichting van een nieuwe onderneming, een fusie door absorptie, splitsing of een wijziging in de zeggenschap die Shopster beïnvloedt, mits dit de bescherming van de rechten van de consument niet vermindert. Een dergelijke overdracht ontslaat Shopster van alle verplichtingen als beheerder van de Site, in het bijzonder jegens haar Gebruikers en Bezoekers voor de toekomst. In het geval dat Shopster deze rechten en plichten onder deze Voorwaarden overdraagt en/of toekent aan een derde, zal Shopster de Gebruikers 15 dagen van tevoren op de hoogte stellen van deze overdracht en/of toekenning, en de Gebruiker heeft het recht om zijn/haar relatie onmiddellijk te beëindigen en zijn/haar account bij Shopster te sluiten. Gebruikers mogen hun rechten of verplichtingen die uit deze Voorwaarden voortvloeien niet overdragen of toekennen.

15.9 Een Gebruiker kan te allen tijde bezwaar maken tegen de toegang, het gebruik of het beheer van de Site of de Diensten door middel van een kennisgeving. Kennisgevingen dienen aan Shopster te worden verzonden met gebruikmaking van het formulier dat op de Site is. Voor alle wettelijke verzoeken kunt u contact opnemen met Shopster op dit adres: legal@shopster.nl.

15.10 Indien (een deel van) de bepalingen in deze Voorwaarden door een bevoegde instantie in enige mate ongeldig, onwettig of niet-afdwingbaar worden verklaard, zal deze bepaling worden afgescheiden van de overige bepalingen die geldig en afdwingbaar blijven voor zover wettelijk toegestaan.

15.11 Deze Voorwaarden en alle documenten waarnaar in deze Voorwaarden wordt verwezen vormen de volledige overeenkomst tussen Shopster en u en vervangen en annuleren alle eerdere schriftelijke of mondelinge overeenkomsten, toezeggingen, waarborgen, garanties, verklaringen en afspraken tussen Shopster en u met betrekking tot het onderwerp ervan. Shopster en de Gebruiker komen overeen dat zij zich bij het aangaan van deze Voorwaarden niet hebben gebaseerd op (al dan niet onopzettelijke of onachtzame) verklaringen, representaties, waarborgen of garanties die niet zijn vermeld in deze Voorwaarden of enig document waarnaar daarin wordt verwezen. Voor zover toegestaan volgens de toepasselijke wetten, heeft Shopster noch u enige vordering op grond van onopzettelijke of onachtzame verkeerde voorstelling op basis van enige verklaring in deze voorwaarden of enig document waarnaar daarin wordt verwezen.

Het artikel is toegevoegd aan je winkelwagen.




Naar winkelwagen

Of Verder winkelen

Shopster gebruikt cookies.

Om Shopster goed te laten werken, gebruiken we altijd functionele en analytische cookies en vergelijkbare technieken. Je kunt kiezen voor je eigen Shopster.nl met persoonlijke aanbevelingen en advertenties, zodat we beter op jouw interesses aansluiten.

Lees meer informatie over ons gebruik van cookies hier.

Accepteren Weigeren